sâmbătă, 6 septembrie 2008

E bine să ai un blog?


A trecut deja un an de când am lansat acest blog şi câteva concluzii sunt binevenite. Trecând de statistica brută de genul: vreo 100 de mesaje publicate, aproximativ 6.000 de cititori, un excelent 6/10 PageRank in Google, contează mult pentru mine că am intrat real în blogosferă, putând să îmi exprim opinia în cunoştinţă de cauză despre acest fenomen.

E bine să ai un blog? Nu îţi ia mult timp? Merită? – sunt doar câteva întrebări care mi le-au adresat cei cu care am discutat.

Dacă stăpâneşti anumite teme şi vrei să îţi exprimi părerea liber pe acele subiecte, eu cred că merită să ai un blog. Personal, am încercat să ating prin conţinutul mesajelor unul sau (preferabil) mai multe dintre subiecte precum:
- România şi UE
- Comunicarea europeană
- Presa UE
- Politici sectoriale şi impactul asupra României
- Politici educaţionale în context comunitar
- “Iniţiative” pe axul România-Bruxelles
- New media şi UE
- Evenimente în Bruxelles-ul european
- Clujul în context european
- Diaspora şi relaţia cu structura politică românească

Blog-ul m-a ajutat mult în a înţelege cum pot să dezvolt relaţia cu actualii clienţi pe care îi gestionez prin intermediul EurActiv Bruxelles, să îi ajut pe colegii de la EurActiv România în munca lor extraordinară de a localiza informaţia comunitară pe structura românească.

Experienţa practică de Web 2.0 mă ajută să îmi structurez cursurile de “Tehnici de comunicare ale UE”, pe care le predau acum în 4 universităţi (Bruxelles, Gorizia şi două din Bucureşti).

Consultanţa pe care o acord unor clienţi prin firma DL International e de asemenea pe direcţia adaptării comunicării europene la noile media şi cu siguranţă blogul e ceva practic, un canal de comunicare tot mai vizibil în mediul european.

Corespondenţele de presă realizate pentru Făclia de Cluj şi EurActiv România le schiţez de multe ori pe blog, iar apoi e relativ uşor în a le adapta altor grupuri ţintă.

Îmi place să activez în organizaţii nonguvernamentale, iar blog-ul ajută în eficienţa comunicării proiectelor Casei Europei Cluj.

Ce va urma? Nu mă voi opri aici. Îmi place să scriu pe blog şi sper ca cei care îl citesc să găsească lucruri interesante. Intenţionez ca în următoarele luni să continui pe aceleaşi coordonate, dar voi încerca să vin şi cu unele surprize.

Nu ezitaţi să mă contactaţi pentru idei şi proiecte comune, fie prin comentarii pe blog, fie direct la info@casaeuropei.com.

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu: