marți, 1 noiembrie 2011

Ax politic: Cluj–Bruxelles

Cel puţin o dată pe an intenţionez să trec prin Cluj. Este oraşul unde am trăit 25 de ani şi care îmi defineşte identitatea.

Fiind din nou la Cluj, am profitat de ocazie pentru a organiza o conferinţă de presă în calitate de vicepreşedinte PSD Diaspora, împreună cu Alexandru Cordoş, senator de Cluj, şi Cornel Itu, deputat de Cluj. Am căutat să prezint presei clujene cum se vede România prin ochii românilor din Diaspora, dar şi ce probleme întâmpină aceştia. Nu pot să spun că este un subiect de primă pagină pentru publicaţiile locale, dar printr-o comunicare sustenabilă, plină de sens, se poate face ceva şi pe acest palier.

Bruxelles-ul poate ajuta România, iar cele prezentate de domnul Itu, cum că HelpDesk-ul pe afaceri europene l-a ajutat real să propună o lege pe eficienţă energetică în România, mă bucură enorm.

Nu m-am mărginit în a mă adresa doar aleşilor sau presei, participând spre seara la o dezbatere cu Tineretul Social Democrat din Cluj. Am vorbit deschis despre Bruxelles şi ce fac românii în capitala comunitară, despre cum se vede Clujul din exteriorul României, despre capitale culturale, dar şi despre alegerile din 2012. Să vezi tineri, studenţi sau masteranzi, întreprinzători sau manageri, care dezbat până la ceas de seară şansele României în UE, e impresionant. Mai sunt oameni în România care mai cred că ţara lor are un potenţial fantastic şi că ei pot face ceva, iar implicarea politică e un prim pas în această direcţie.

Bravo Gabi Oniga pentru echipa TSD Cluj! M-aţi făcut să mă simt mândru că sunt clujean!

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu: