marți, 17 ianuarie 2012

Harta joburilor din Bruxelles-ul european

Am încercat recent să împărtăşesc celor interesaţi de obţinerea unui loc de muncă în Bruxelles-ul european câteva informaţii, sper eu utile, despre experienţa pe care am acumulat-o în anii în care am trăit şi am lucrat în capitala comunitară.

În marea masa a capitalei europene sunt grupate reprezentanţe naţionale şi asociaţii din diferite domenii. Oprindu-mă asupra federaţiilor industriale, reprezentanţelor naţionale, ONG-urilor şi asupra firmelor de consultanţă, am publicat o serie de patru mesaje, publicate şi de revista Cariere, în care explic cam care este piaţa, ce presupune munca în cadrul acestor organizaţii şi care sunt principalele calităţi de care are nevoie candidatul pentru a avea succes în acest demers.

Dacă ne oprim asupra reprezentanţelor naţionale, regionale şi locale, se observă o “agomeraţie” de peste 400 de entităţi juridice, în care lucrează permanent cel puţin 2.000 de persoane.

Dacă ne referim la federaţiile industriale şi corporaţii, avem aproximativ 3.000 de birouri ale acestora în Bruxelles, cu totul cam 20.000 de oameni îşi derulează activitatea în acest sector doar la Bruxelles.

ONG-urile prezente la Bruxelles întregesc tabloul celor care intervin în stabilirea reglementărilor la nivel european. “ONG-uri mărci” se remarcă în multe sectoare. Majoritatea au un secretariat propriu în capitala europeană, personalul este plătit şi dezvoltă strategii de comunicare foarte bine puse la punct.

Ultimul mesaj, dar nu mai puţin important, este legat de “lumea consultanţei”, extrem de diversă şi de bine reprezentată în Bruxelles. Cele câteva sute de firme ce acoperă domenii precum management, relaţii cu presa sau lobby legislativ, oferă un real suport actorilor din lumea afacerilor europene.

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu: