vineri, 6 iulie 2012

Dan LUCA – în direct la TV Transilvania Live


Săptămâna trecută, în anticiparea deciziilor luate la Summit European, am răspuns cu mare plăcere postului TV Transilvania Live în a-mi exprima opinia despre situaţia actuală la nivel comunitar. Am creionat în linii mari care este situaţia monedei unice şi am expus evenimentele care conduc tot mai mult spre crearea unei federaţii politice cu drepturi depline. Dacă lucrurile merg în aceasta directie, putem avea un nou Tratat european prin decembrie 2012.

Am asistat la un Summit de criză. S-au pregătit multe documente, mesajul principal este că “se vrea mai multă Uniune Europeană” pe acest fond al crizei.

În privinţa României, trebuie să se renunţe la statutul de “stat asistat”. România trebuie să îşi joace adevăratul rol, însă pentru aceasta este necesară calibrarea politicilor naţionale la sistemul UE. Am mai subliniat şi cu alte ocazii, României îi lipseşte o masă critică de experţi sectoriali, în ţară şi în Bruxelles, implicaţi atât în instituţii cât şi în sectorul privat.

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu: