luni, 18 martie 2013

Echilibrul între soft şi hard skills


„Criza economică şi transformările suferite în ultimii ani ridică întrebări şi cu privire la criteriile pe care angajatorii le au în vedere în procesul de selecţie. Accentul pare a se fi deplasat de la candidaţii cu un bagaj teoretic consistent şi extrem de specializat, către candidaţii cu potenţial de dezvoltare ridicat”, sublinia conform unui material Cariere, Mădălina Bălan.

Părerile sunt împărţite în privinţa distribuirii “punctajului” între competenţe “soft” şi cele tehnice în evaluarea angajaţilor, însă, cum abilităţile tehnice se învată mult mai uşor, “angajatorul va coborî ştacheta când vine vorba de abilităţile tehnice în favoarea celor «soft»”, spune Cristina Popescu. Aceasta evidenţiază pe lângă domeniile în care până acum inteligenţa emoţională era cerută expres, că acest tip de abtitudini sunt necesare în aproape toate activităţile, inclusiv în joburile de IT, de exemplu.

Pentru manageri setul minim de “soft skills” este indispensabil. Însă, indiferent de nivelul în organigramă, „Din experienţa de până acum, cei care excelează pe partea de «soft skills» reacţionează mai bine la schimbări şi sunt persoane care pot schimba ceva prin atitudinea lor. Când eşti deschis la schimbare, adaptabil, empatic şi îţi orientezi acţiunile către ceilalţi, poţi reuşi mai repede să avansezi în carieră”, conchide HR Directorul AXA Life Insurance.

Pentru a înţelege cum se pot dezvoltarea abilităţile personale pentru creşterea şansei în competiţia de pe piaţa muncii, puteţi citi şi:




Dan LUCA / Bruxelles

 

 

Niciun comentariu: