marți, 17 decembrie 2013

Dan LUCA – comunicarea europeană şi prin interviuri în presa românească: Mediafax, Agerpres, Foreign Policy, România Liberã...


În cursul anului 2013, am avut ocazia de a expune şi comenta problematicile europene şi prin intermediul interviurilor realizate şi prezentate de presa europeană.

Mediafax publica în octombrie interviul despre situaţia României în dosarul energetic european, şi reamintesc de sugestia mea de a pregăti un viitor comisar european român, pentru portofoliul energiei. 

În această vară am primit invitaţia din partea Agerpres de a vorbi despre relaţia ţării cu Uniunea Europeană şi despre prezenţa entităţilor româneşti la Bruxelles. Am accentuat încă o dată şi cu acea ocazie importanţa reprezentării permanente în capitala Europei şi acţiunile prin care ne putem implica în influentarea politicilor europene şi susţinerea intereselor naţionale.

Pentru Foreign Policy am realizat un materialul în această toamnă, ocazie cu care am accentuat importanţa cooperării cu funcţionarii români din cadrul instituţiilor europene pentru dezvoltarea ţării şi o reală integrare în UE.

România Liberă mi-a solicitat opinia în legătură cu reprezentarea regională a României la Bruxelles, alegerile europene de anul viitor, precum şi despre rolul europarlamentarilor români pentru susţinerea intereselor naţionale. Tot prin intermediul aceastei publicaţii am tras un semnal de alarmă în privinţa şanselor României de a se remarca prin intermediul comisarilor români la Bruxelles.

Printre multele interviuri pe care le-am acordat în luna iunie, se numără şi video-interviul pentru Observator European. Prin prisma întrebările care mi-au fost puse, am putut să insistat pe nevoia expertizei tehnice în afacerile europene.

În interviul publicat de România Press, am avut plăcerea să vorbesc cititorilor despre activitatea mea de la Bruxelles, dar am insistat mult şi pe importanţa implicării politice.

Am avut marea plãcere sã rãspund prietenilor de la Institutul European din România la un interviu publicat în Newsletter IER, septembrie 2013.

Cu accent pe activitatea de lobby de la Bruxelles şi idei despre educație europeană în România, în septembrie am stat de vorbă cu cei de la Chelgate România.

A fost o mare plăcere să vorbesc Diasporei româneşti prin intermediul RomBel – platforma virtuală a comunităţii românilor din Belgia.


Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu: