vineri, 13 decembrie 2013

Un pas real spre sfera publicã europeanã


EurActiv, lansat în 1999, a decis acum 10 ani, că poate fi mai aproape de cititorii săi, recurgând la “descentralizare”, şi de atunci oferã informaţiile europene în mai multe limbi. În prezent, rețeaua EurActiv este prezentă în mai multe capitale europene, publicând în 12 limbi.

Pentru a marca această aniversare, a fost organizat la Bruxelles, la sfârşitul lunii noiembrie un eveniment special, la care au participat reprezentanţii țărilor în care EurActiv-ul este prezent și alţi invitați speciali, care au contribuit la dezvoltarea reţelei. Christophe Leclercq, Fondator al EurActiv, a declarat cu această ocazie: "Suntem foarte mândri de ceea ce a realizat Rețeaua EurActiv. 80 % dintre cetățenii UE pot citi în limba locală”. 

Am subliniat de câte ori am avut ocazia, că Reţeaua EurActiv este un pas clar spre gestionarea unei sfere publice europene. Mă bucur că fac parte din structura unei prese “hibrid” a Uniunii Europene - timp de 10 ani, între 2001 şi 2010, am condus pentru EurActiv Unitatea responsabilă cu federaţiile industriale şi firmele de consultanţă din Bruxelles. Am avut peste 2.500 de întâlniri, care m-au făcut să înţeleg în profunzime lumea afacerilor Bruxelles-ului european. Este ceva atipic, greu de vizualizat chiar şi de la Londra, Paris sau Berlin, iar dacă vorbim de Bucureşti este de domeniul SF. Am studiat mult evoluţia grupurilor de interese din Bruxelles-ul european, strategia lor de comunicare, dar şi relaţionarea lor cu entităţile sectoriale româneşti. Am lucrat activ cu aproximativ 500 de federaţii europene, majoritatea bazate la Bruxelles. A fost o muncă interesantă în a înţelege priorităţile de lobby ale clienţilor, în a identifica împreună canalele cele mai eficiente utilizate pentru comunicarea externă şi a defini calendarul optim de acţiune.

Lansarea EurActiv România, în 2004, a fost o mare realizare şi o mare bucurie pentru mine. De vreo 3 ani am preluat responsabilitatea de Director al reţelei, şi mă ocup de gestionarea parteneriatelor şi de formarea echipelor EurActiv în vreo capitale europene, care au achiziţionat “franciza” EurActiv.

Ce urmează pentru EurActiv? Era normal ca tehnologia şi dezvoltările Web 2.0 (şi de ce nu chiar Web 3.0) să fie o resursă fantastică de idei. Însă nu e uşor să lansezi noi produse de succes în aceeaşi piaţă. O încercare s-a făcut în 2007 cu platforma de bloguri BlogActiv.

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu: