miercuri, 16 decembrie 2015

Dan LUCA – Ce a însemnat anul 2015?

Luna decembrie este perfectã pentru a analiza principalele realizãri ale anului.

În cursul acestui an am preluat noi reponsabilitãţi in cadrul EurActiv, devenind Senior Director, activitatea mea extinzându-se de la Bruxelles și la nivelul Berlinului și a Parisului.

Mã bucur foarte mult sã mentin și în 2015 un ritm accelerat în susţinerea cursurilor academice, atât la București, la SNSPA (cursul "European Media and the Public Sphere" – martie și “Opinia Publicã în UE” – noiembrie), cât și la Bruxelles, la VUB "Non-institutional (private) actors in the making of EU law" – aprilie și la KULeuven (Community of EU Actors – februarie și decembrie).

Am continuat cu succes sesiunile de training la VUB Bruxelles, pe teme interesante precum "Ofertele de joburi în Bruxelles-ul european" (martie) sau “Launching your Professional Career in the EU-Brussels Ecosystem. Using your PhD-degree to the full extent” (octombrie).

Am avut anul acesta oportunitatea de a iniţia și coordona douã cercetari applicate pe teme de actualitate: Alegerilor primare europene din 2019 și Pregãtirea experţilor români pentru Președenţia UE.

Am fost onorat sã moderez dezbateri de impact la Bruxelles: European University-Business Forum, organizat de DG Educaţie şi Cultură la Bruxelles (martie), “Provinces reinforcing economic development in rural areas” (octombrie),  “Innovative Education Tools to Bridge the Skills Gap in the Rubber Industry” (octombrie) sau sã fac parte din panelul de experţi la Euroconference 2015 (aprilie).

Am continuat sã rãspund pozitiv presei românești pentru interviuri: Adevãrul, PR Journal, Occidentul Românesc sau Fãclia de Cluj.

Profitând de prezenţa la București m-am aflat în platourile televiziunilor românești: The Money Channel TV (despre cum “joacă” România la Bruxelles) și Foreign Policy/Adevărul Live despre “Cum poate creşte rolul României în politicile europene”.

Am avut și o activitate editorialã de care sunt mândru, contribuind cu un articol la cartea “România noului val”, dar și publicând zeci de articole în Ziarul Financiar, Foreign Policy, Cariere sau Convorbiri Europene

Deplasãrile pe care le-am efectuat la Paris și Berlin m-au ajutat sã înţeleg mai bine abordarea afacerilor europene în principalele capitale europene, iar vacanţa de varã din România m-a umplut de energie.

În rest, ca o picanterie, cele câteva luni în care am fost antrenorul echipei de handbal  mi-au dat o oportunitate fantasticã sã înteleg mai bine comunitatea în care locuiesc în Belgia.

Nu e rãu pentru un an. Sper sã pot derula o activitate asemanatoare și în 2016.

Multã Sãnatate tuturor și La Mulţi Ani!

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu: