joi, 15 decembrie 2016

Dan LUCA – implicare academicã pe axul România-Bruxelles

Activitatea academică îmi dă satisfacţia că există interes din partea studenţilor pentru a înţelege în mod real mecanismul decizional de la Bruxelles. Noţiuni de genul munca în mediul intercultural, comunicarea europeană sau harta Bruxelles-ului european au trezit dezbateri profunde şi în 2016.

Doar în ultimele douã luni am avut plãcerea sã prezint cursuri la 3 universitãţi.

Am început o nouã cooperarea în domeniul academic cu Universitatea Liberã din Bruxelles (ULB), prin cursuri despre “Bruxelles au concret” sau “Non-institutional (private) actors in the making of EU law”. Am extins implicarea și pe palierul training, participând la o prezentare axatã pe subiectul "Engage with EU stakeholders". 

Pentru al 5-lea an consecutiv, am fost în decembrie invitatul KULeuven din Belgia pentru a prezenta masteranzilor un curs despre implicarea sectorului privat în dinamica legislaţiei europene. Iar când am auzit cã o studentã de anul trecut lucreazã acum în Parlamentul European, e stirea care mã bucurã...

În noiembrie am rãspuns și de data aceasta cu mare plãcere invitaţie de a preda cursul “Public Opinion in the EU” masteranzilor de la SNSPA (Masterat Comunicare și Guvernanţã Europeanã). Îi cunoșteam pe studenţi din martie 2016, când le prezentasem cursul de anul I "European Media and the Public Sphere", deci totul a mers natural.

Sper sã continui și în anii viitori implicarea academicã pe structura româneascã și europeanã. 

Dan LUCA / Bruxelles


Niciun comentariu: