miercuri, 18 decembrie 2013

Dan LUCA – comunicarea europeană şi prin interviuri în presa locală românească: Fãclia de Cluj, Ziarul Prahova, Ziarul Argeşul, Jurnal de Dâmboviţa


Prima colaborare de succes cu presa locală din România, a fost cu ziarul clujean Făclia. Chiar am publicat o carte pe aceasta tema acum 10 ani. În acest an, pe lângă materialele pe care le-am pregătit lunar pentru această publicaţie, şi apoi spre sfârşitul anului, săptămânal, am avut plăcerea să fiu invitat să răspund la trei interviuri în care am abordat subiecte europene.

În ianuarie am vorbit despre importanta alegerilor care urmau să aibă loc în septembrie în Germania, apoi, interviul din luna iulie a abordat în principal variantele de reprezentare la Bruxelles, pentru susţinerea intereselor naţionale, pentru o Românie mai activă în spaţiul comunitar, iar în cel mai recent, publicat în octombrie, am insistat mult pe alegerile europene, programate pentru anul viitor în mai.

Recent, am început o frumoasă colaborare şi cu ziarul Argeşul. În acest an am încercat să ajung cât mai mult la Piteşti, cu ocazia vizitelor în România. Am răspuns cu mare plăcere unui interviu, publicat în două părţi, despre perspectivele României în Uniunea Europeană şi în lume.

Din partea ziarului Prahova am primit în luna septembrie o invitaţie de a realiza un interviu, ocazie cu care am dezbătut împreună cu Violeta Stoica subiectul fondurilor europene, iar în octombrie, în acelaşi context, am răspuns întrebărilor pe tema alegerilor europarlamentare.

Cu implicarea lui Andrei Vasiliu, m-am adresat târgoviştenilor, prin intermediul video-interviului Jurnal de Dâmboviţa, publicat în trei părţi. Axam discuţia pe cum poate România, prin intermediul aleşilor din instituţiile europene, printr-un lobby corect şi o comunicare eficientă să îşi consolidere poziţia în cadrul imperiului “Uniunea Europeană”.

Cu ocazie vizitei la Cluj de la mijlocul lunii noiembrie, am onorat cu mare plăcere invitaţia pe care am primit-o de la Radio Cluj, de a participa la emisiunea “Carte de vizită”. Discuţia s-a axat pe activitatea PSD Bruxelles, care a luat fiinţă din convingerea că masa critică, milioanele de români din afara graniţelor ţării, au nevoie de o astfel de structură politicã, dar şi pe teme legate de viitorului Uniunii Europene în contextul global, implicit pe relaţia României cu UE.

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu: